Bulldog Skates Message Board
Register  |   |   |  Calendar  |  New Posts
 
 
 


Reply
 
Author Comment
 
WeededWade

Avatar / Picture

Registered: 08/05/05
Posts: 5,153
Reply with quote  #76 
can you say tangerine dream?   some OJ III's I did,  kinda cool to start out with something white,  open canvas so to speak



NoShit

Avatar / Picture

Registered: 05/26/09
Posts: 872
Reply with quote  #77 

Those have the 70's written all over them.  Did you vary the soak time or the solution to get that many shades?

ZombieChristoph

Avatar / Picture

Registered: 10/17/09
Posts: 3,278
Reply with quote  #78 
Nice ones Weeded One.  This is my first attempt...

WeededWade

Avatar / Picture

Registered: 08/05/05
Posts: 5,153
Reply with quote  #79 

yeah I started out with scarlett/red and did varying amounts and timed them all,  doing 2 at a time,  then changed to the orange and did a couple more,  flipped them and did the outer edge and then dipped the whole wheel after that,  all exactly measured and all timed,  unlike the last wheels I did,  these were white also so they would show almost any error or variation,  agitated the dishes too to give them a little bit less of that straight line look

NoShit

Avatar / Picture

Registered: 05/26/09
Posts: 872
Reply with quote  #80 

Got It.  Interesting how the top layer of each soak is a bit darker, or does it just look that way?

70sSkater

Avatar / Picture

Registered: 11/30/04
Posts: 5,588
Reply with quote  #81 

Nice job WW and ZC.

Grandpaskates

Avatar / Picture

Registered: 06/06/09
Posts: 2,263
Reply with quote  #82 

Those look nice! Good job!

ZombieChristoph

Avatar / Picture

Registered: 10/17/09
Posts: 3,278
Reply with quote  #83 

I am thinking about doing that Wade. But I am gonna put the wheel in the dye "can"  then poke a small hole in the bottom of the can, and let the dye run out into a catch basin, so as it runs out, the part of the wheel that was in the longest is the darkest.  Making it a smooth gradient (in theory). I'll post my results once I try it.

WeededWade

Avatar / Picture

Registered: 08/05/05
Posts: 5,153
Reply with quote  #84 

Quote:

 I am thinking about doing that Wade. But I am gonna put the wheel in the dye "can" then poke a small hole in the bottom of the can, and let the dye run out into a catch basin, so as it runs out, the part of the wheel that was in the longest is the darkest. Making it a smooth gradient (in theory). I'll post my results once I try it.




now your overthinking it......   I love it!     yeah dude I would try some more shit but I'm working out of the corner of my kitchen,  about 2' x 2',  making a small mess no doubt,  I'm currently at three different colors of dye with multiple containers of each,  moving in 6 months so hopefully I'll find something with some more space to get crazy,  its all ready getting messy but this place is old and fucked so I don't care,  I have a spray bottle of bleach on standbye now.......     thank you liquidskyzz for the initial motivation and glad the bros like it,  it ain't fucking NOS Sims conicals but then again what is 
Palydaxjones

Avatar / Picture

Registered: 06/13/08
Posts: 3,546
Reply with quote  #85 
WEED and ZOMBIE outstanding work...
Sets look fabulous!
III
liquidskyzz

Avatar / Picture

Registered: 09/02/04
Posts: 7,439
Reply with quote  #86 
Quote:
Originally Posted by ZombieChristoph

I am thinking about doing that Wade. But I am gonna put the wheel in the dye "can"  then poke a small hole in the bottom of the can, and let the dye run out into a catch basin, so as it runs out, the part of the wheel that was in the longest is the darkest.  Making it a smooth gradient (in theory). I'll post my results once I try it.


W T F ?
hapa07

Avatar / Picture

Registered: 04/09/10
Posts: 4,210
Reply with quote  #87 

All i have to say is you guys are fucking RAD!

ZombieChristoph

Avatar / Picture

Registered: 10/17/09
Posts: 3,278
Reply with quote  #88 

I also have a small battery powered electric motor. I can create a pulley system with an erector set and a piece of thread, that would slowly pull the wheels out of the dye.              

liquidskyzz

Avatar / Picture

Registered: 09/02/04
Posts: 7,439
Reply with quote  #89 
Quote:
Originally Posted by ZombieChristoph

I also have a small battery powered electric motor. I can create a pulley system with an erector set and a piece of thread, that would slowly pull the wheels out of the dye.              


THATS MORE LIKE IT !
70sSkater

Avatar / Picture

Registered: 11/30/04
Posts: 5,588
Reply with quote  #90 
Quote:
Originally Posted by WeededWade

Quote:

 I am thinking about doing that Wade. But I am gonna put the wheel in the dye "can" then poke a small hole in the bottom of the can, and let the dye run out into a catch basin, so as it runs out, the part of the wheel that was in the longest is the darkest. Making it a smooth gradient (in theory). I'll post my results once I try it.




now your overthinking it......   I love it!     yeah dude I would try some more shit but I'm working out of the corner of my kitchen,  about 2' x 2',  making a small mess no doubt,  I'm currently at three different colors of dye with multiple containers of each,  moving in 6 months so hopefully I'll find something with some more space to get crazy,  its all ready getting messy but this place is old and fucked so I don't care,  I have a spray bottle of bleach on standbye now.......     thank you liquidskyzz for the initial motivation and glad the bros like it,  it ain't fucking NOS Sims conicals but then again what is 



Previous Topic | Next Topic
Print
Reply

Quick Navigation:

Powered by Website Toolbox - Create a Website Forum Hosting, Guestbook Hosting, or Website Chat Room for your website.